Perinteisen tyylin SM-hiihdot 2023

Aika: 28.–29.1.2023

Paikka: Kaupin urheilupuisto (Kuntokatu 5, Tampere)

Lauantaina 28.1.2023 klo 11 henkilökohtaiset matkat

  • Naiset 60+ ja miehet 70+ 3 km
  • Naiset 30–55 ja miehet 30-65 5 km

Sunnuntaina 29.1.2023 klo 11 viestit

  • Naiset 30–60 3x3 km
  • Naiset 65+ 2x3 km
  • Miehet 30–65 3x5 km
  • Miehet 70+ 2x3 km

Tarkempia tietoja kilpailukutsussa.

Kilpailukutsu

Ilmoittautuminen

Joukkueiden ilmoittaminen

Ilmoittautuneet

Latukartta

LÄHTÖLUETTELOT

Sarjoittain (henkilökohtaiset matkat la)

Seuroittain (henkilökohtaiset matkat la)

Viestit (su)

TULOSSEURANTA
Lauantain lyhyet matkat
Sunnuntain viestit

TULOKSET

Lyhyet matkat

Viestit

Kunto-Pirkkalaisten tulokset

 

Hiihtomatka Wordloppet Tartu Maratonille la-ma 18.-20.2.2023

Tervetuloa mukaan linja-automatkalle Tarton Wordloppet hiihtomaratonille! Matka on suunniteltu Tampereen maratonklubin toiveesta kuitenkin niin, että matkalle toivotaan osallistuvan myös hiihtäjiä, jotka eivät ole Tremk:n jäseniä. Kuntopirkkalaiset ovat erityisen tervetulleita tähän mukaan. Vastuullinen matkanjärjestäjä on Tilausliikenne Timo Tuomisto Ky. Linja-autokuljetus lähtee
Ikaalisista ja kyytiin voi nousta matkan varrelta; pysähdyspaikkoja ovat Kyröskoski, Hämeenkyrö, Ylöjärvi ja Tampere. Oheisista liitteistä lisätietoja:

Hiihtomatka Wordloppet Tartu Maratonille

Matkatoimiston esite 18.-20.2.2023

26.10 sauvajuoksukisa on peruttu

26.10 keskiviikkona sauvajuoksukisa on peruttu.

Sauvajuoksukisoja Kaupissa

Kunto-Pirkat järjestää uutena kisamuotona Kaupissa sauvajuoksukisoja keskiviikkoiltaisin 12., 19.  ja 26.10. 2022 klo 18.00.
 
Ilmoittautuminen klo 17.30 maksu 2,50€/omat juomat. Varaudu myös otsalamppuun. Vesitornilenkki on ratana. Kokoonnutaan uuden huoltorakennuksen lumikasan puolella.
 
Tiedustelut Aino Berg
Puh. 0407706697
Tervetuloa.

Sauvarinneharjoitukset, kausi 2022

Alla tietoa kuluvan kauden sauvarinneharjoituksista. Lisätietoja Aino Berg: 040 770 6697

Sauvarinne on kokonaisvaltainen voima- ja lihaskestävyysharjoitus, mutta se kehittää tehokkaasti myös sydämen iskutilavuutta (laskee sykettä) sekä lihasten hiussuoniston toimintaa (parantaa peruskestävyyttä). Yksittäisen treenin harjoitusvaikutukset riippuvat harjoituksen toteutustavasta.

Sauvarinne sopii erityisen hyvin hiihtäjille ja polkujuoksijoille, mutta myös kaikille muille kuntotasosta riippumatta! Sauvarinne on hyvä mäkitreeni myös juoksijoille. Harjoitukset toteutetaan sauvarinnekävelynä tai –juoksuna, ja harjoituksia ryyditetään myös loikkapätkillä ja spurteilla sekä kaikkien em. yhdistelmillä. Jokainen tekee treenin oman kuntotasonsa ja rasitustilansa mukaan omalla vauhdillaan ja tehollaan.

Harjoitukset toteutetaan Pyynikillä, Mustavuoressa, Hervannan laskettelurinteessä, Kaupissa ja Lamminpäässä. Seuraa ilmoittelua, missä treenit pidetään. Esimerkkejä rinteistä, joita harjoituksissa käytetään:

  • Pyynikillä:
  • Perusrinne” on n. 500 m pitkä ja pääosin sopivan jyrkkä voimakestävyysharjoitteluun. Nousu kestää 4-5 min. Tapaamispaikka Tahmelan kentän kohdalla.
  • ”400 m” rinne tarkoittaa perusrinteen jyrkkää osuutta kentän kohdalta ylös asti.
  • ”300 m” rinne tarkoittaa perusrinteen jyrkkintä osuutta.
  • Loiva rinne” (keskimmäinen) on myös 500 m pitkä, mutta pääosin melko loiva ja soveltuu sauvajuoksupainotteiseen harjoitukseen, joten nousuaika on lyhyempi kuin perusrinteessä. Tapaamispaikka Tahmelan kentän kohdalla.
  • Kesäteatteri” on 1200 m pitkä, pääosin loiva rinne, joka sopii erityisen hyvin peruskestävyyttä kehittävään harjoitteluun, mutta soveltuu hyvin myös sauvajuoksuun. Nousuaika riippuu vauhdista olleen yleensä alle 10 min. Tapaamispaikka Kesäteatterin kohdalla.
  • Mustavuoren rinne on n. 350 m pitkä, mutta koko matkalta erittäin jyrkkä (korkeusero 60-65 m), joten rinteessä saa tehtyä helposti kovatehoisen harjoituksen. Nousuaika on 3-5 minuuttia. Tapaamispaikka mäen juurella.
  • Kaupissa, Lamminpäässä, Suolijärvellä ja Kyötikkälässä löytyy luonnolliseen intervalliharjoitukseen sopivia reittejä tai treeni voidaan tehdä yksittäisessä mäessä. 

Mukaan tarvitset sään mukaisen varustuksen sekä sauvat. Sauvarinneharjoituksessa sauva on normaalia kävelysauvaa pidempi, n 73-80 % henkilön pituudesta. Myös lyhemmillä tai pidemmillä pärjää, mutta tällöin sauvaa pidetään jyrkemmässä tai loivemmassa asennossa. 

Treenit tehdään torstaisin, alkaen klo 17:30. Syksyllä, 15.9.2021 alkaen aloitetaan jo klo 17.  

Treenien varsinainen harjoitusosuus on n. 60 min, jonka lisäksi tehdään 15 min alku- ja loppuverryttelyt. Siten kokonaiskesto on n. 1h30min – 1h45min ohjeistuksineen.